Sprawdź poprawność konfiguracji programu pocztowego

Zalecamy skorzystanie z konfiguracji poczty przez IMAP.

Na nowym koncie przed skonfigurowaniem konta w programie pocztowym należy włączyć opcję "korzystam z programu pocztowego". Po zalogowaniu się do konta poprzez stronę www, prosimy przejść do ustawień, wybrać ustawienie główne, następnie zakładkę parametry. W części dotyczącej programu pocztowego należy włączyć kanały POP3/IMAP, zaznaczając TAK przy opcji "korzystam z programu pocztowego".

Dlaczego IMAP jest lepszy niż POP3?

Obydwa protokoły umożliwiają korzystanie z poczty przez programy pocztowe, ale IMAP to rozwiązanie znacznie nowocześniejsze niż protokół POP3.

Przy korzystaniu z POP3 w programie widzisz jedynie wiadomości odebrane, które są ściągane do jednego odbiorczego folderu.

W przypadku połączenia przez IMAP w programie widzisz to samo co na koncie pocztowym:

- zachowany jest podział na foldery

- masz dostęp do wiadomości wysłanych i kopii roboczych

- widzisz która wiadomość została przeczytana, a która nie była jeszcze otwierana (na wszystkich urządzeniach)

- lista folderów i wiadomości jest na bieżąco odświeżana

Dodatkowo przy korzystaniu z poczty na urządzeniach mobilnych w przypadku połączenia przez IMAP pobierane są tylko nagłówki wiadomości - całość wiadomości widzisz dopiero gdy w nią klikniesz. Dzięki temu zmniejsza się znacznie ilość pobieranych danych co ma duże znaczenie w przypadku ograniczeń w limicie transferu danych i pojemności urządzeń.

Jak sprawdzić czy w programie pocztowym mam ustawiony IMAP czy POP3?

Jeśli nie wiesz, co masz ustawione w Twoim programie, możesz szybko sprawdzić to w ustawieniach:


Androidowa aplikacja pocztowa (telefon, tablet):

1. Po otworzeniu aplikacji pocztowej przejdź do ustawień klikając w ikonkę w prawym dolnym rogu ekranu i kliknij opcję Ustawienia.

2. Na ekranie, który się pojawi, kliknij w swoje konto na liście.

3. Na liście ustawień przejdź do ustawień serwera poczty przychodzącej.

4. W kolejnym kroku sprawdź numer portu, jeśli to 993 - doskonale- nie musisz nic więcej robić- masz ustawionego IMAP-a,

Jeśli 995 lub 110 - skorzystaj z instrukcji konfiguracji i dodaj konto ponownie.


Aplikacja pocztowa iOs (iPhone, iPad):

1. Przejdź do aplikacji Ustawienia.

2. Kliknij Poczta, Kontakty, Inne

3. Wybierz swoje konto pocztowe i sprawdź, czy masz tu wpisaną nazwę serwera IMAP czy POP3.

4. Jeśli IMAP - doskonale- nie musisz nic dalej robić, jeśli POP3, sugerujemy skonfigurowanie konta ponownie przy użyciu naszej instrukcji.


Microsoft Outlook:

1. Wejdź do zakładki Plik, kliknij w Ustawienia kont.

2. Zaznacz Twoje konto i kliknij Zmień:

3. Na stronie, która się pojawi w części Informacje o serwerze,  sprawdź Typ konta:

4. Jeśli zobaczysz IMAP, to wszystko jest ok i nie musisz nic zmieniać. 

W przypadku gdy będzie tu wpisany POP3, zalecamy ponowne dodanie konta zgodnie z naszymi wskazówkami.


Mozilla Thunderbird

1. Przejdź do zakładki Narzędzia i wybierz opcję Konfiguracja kont.

2. Z listy kont wybierz właściwe i przejdź do zakładki Konfiguracja serwera.

3. Sprawdź typ serwera. Jeśli będzie wpisany IMAP - doskonale - nie musisz nic więcej robić.

Jeśli POP3 sugerujemy ponowne dodanie konta zgodnie z naszymi wskazówkami.

Oceń czy byliśmy dla Ciebie pomocni

  • Przepisz kod z obrazka.
    (6 znaków)

  • przepisz kod z obrazka