Aby móc samodzielnie zresetować hasło w przypadku jego zapomnienia, musisz wcześniej przypisać do swojego konta numer telefonu lub alternatywny adres e-mail. Dzięki temu potwierdzisz swoją tożsamość i odzyskasz dostęp do poczty w kilka minut.
Poniżej znajdziesz instrukcję, jak uzupełnić te dane w ustawieniach.
Wpisanie numeru komórkowego jest konieczne, aby skorzystać z najwygodniejszej opcji - resetowania hasła kodem SMS.
Instrukcja krok po kroku:
- Zaloguj się na swoje konto pocztowe.
- Kliknij ikonkę trybika (Ustawienia) w prawym dolnym rogu ekranu.
- W panelu wybierz Główne ustawienia.
- Przejdź do zakładki Hasło i kliknij opcję Zmiana opcji odzyskiwania hasła.
- Rozwiń sekcję Telefon komórkowy i wpisz swój aktualny numer.
- Podaj swoje obecne hasło do poczty w celu autoryzacji zmian.
- Kliknij przycisk Zapisz.
Ważne: Opcja przypomnienia hasła przez SMS zadziała w przyszłości tylko wtedy, jeśli wyślesz wiadomość z numeru, który wpisałeś w tym miejscu.
To dodatkowa metoda zabezpieczenia. Pozwala ona na przesłanie linku do zmiany hasła na inną skrzynkę pocztową, do której masz dostęp.
Instrukcja krok po kroku:
- W panelu Główne ustawienia wejdź w zakładkę Hasło.
- Przy pozycji Alternatywny adres email naciśnij przycisk Zmień.
- W polu Potwierdź tożsamość wpisz aktualne hasło do swojego konta.
- Wpisz adres e-mail, który ma służyć jako opcja ratunkowa.
- Zapisz zmiany.
Gdy uzupełnisz powyższe dane, w razie utraty hasła będziesz mógł skorzystać ze strony odzyskiwania dostępu. Procedura różni się w zależności od wybranej metody.
Weryfikacja SMS
- Wejdź na stronę odzyskiwania i wpisz adres e-mail, do którego chcesz zresetować hasło.
- Przepisz kod zabezpieczający z obrazka (CAPTCHA).
- Wybierz SMS jako sposób odzyskania dostępu (opcja ta będzie dostępna tylko, jeśli wcześniej dodano numer telefonu).
- System wyświetli informację, na jaki numer telefonu zostanie wysłana wiadomość (zobaczysz tylko końcówkę numeru).
- Wybierz metodę płatności. Do wyboru masz: BLIK, PayU (przelew), kartę płatniczą lub Dolicz do rachunku GSM.
- Dokonaj płatności zgodnie z wybraną metodą.
- Na Twój numer telefonu otrzymasz SMS z kodem weryfikacyjnym - wpisz go w odpowiednie pole na stronie.
- Po zatwierdzeniu kodu, na Twój telefon przyjdzie drugi SMS z hasłem tymczasowym.
- Zaloguj się hasłem tymczasowym - system od razu poprosi Cię o zmianę hasła na własne.
Koszt: Całkowity koszt usługi (wysłanie SMS-a z nowym hasłem) wynosi 11,07 zł brutto.
Alternatywny adres e-mail
Ta metoda jest bezpłatna i wymaga dostępu do drugiej skrzynki pocztowej.
- Wejdź na stronę odzyskiwania i wpisz adres e-mail, do którego chcesz zresetować hasło.
- Przepisz kod zabezpieczający z obrazka (CAPTCHA).
- Wybierz Alternatywny adres e-mail jako sposób odzyskania dostępu.
- System wyświetli podopowiedź, na jaki adres pomocniczy zostanie wysłana wiadomość.
- Zaloguj się na swoją alternatywną skrzynkę pocztową.
- Otwórz wiadomość od Interii i kliknij w przesłany link do resetu hasła.
- Na stronie, która się otworzy, wpisz nowe hasło, powtórz je i kliknij Zapisz.