Sprawdź poprawność konfiguracji programu pocztowego

Zalecamy skorzystanie z konfiguracji poczty przez IMAP.

Dlaczego IMAP jest lepszy niż POP3?

Obydwa protokoły umożliwiają korzystanie z poczty przez programy pocztowe, ale IMAP to rozwiązanie znacznie nowocześniejsze niż protokół POP3.

Przy korzystaniu z POP3 w programie widzisz jedynie wiadomości odebrane, które są ściągane do jednego odbiorczego folderu.

W przypadku połączenia przez IMAP w programie widzisz to samo co na koncie pocztowym:

- zachowany jest podział na foldery

- masz dostęp do wiadomości wysłanych i kopii roboczych

- widzisz która wiadomość została przeczytana, a która nie była jeszcze otwierana (na wszystkich urządzeniach)

- lista folderów i wiadomości jest na bieżąco odświeżana

Dodatkowo przy korzystaniu z poczty na urządzeniach mobilnych w przypadku połączenia przez IMAP pobierane są tylko nagłówki wiadomości - całość wiadomości widzisz dopiero gdy w nią klikniesz. Dzięki temu zmniejsza się znacznie ilość pobieranych danych co ma duże znaczenie w przypadku ograniczeń w limicie transferu danych i pojemności urządzeń.

Jak sprawdzić czy w programie pocztowym mam ustawiony IMAP czy POP3?

Jeśli nie wiesz co masz ustawione w Twoim programie możesz szybko sprawdzić to w ustawieniach:


Androidowa aplikacja pocztowa (telefon, tablet):

Po otworzeniu aplikacji pocztowej przejdź do ustawień klikając w ikonkę w prawym dolnym rogu ekranu i kliknij opcję Ustawienia:

Na ekranie który się pojawi kliknij w swoje konto na liście:

Na liście ustawień przejdź do ustawień serwera poczty przychodzącej:

następnie sprawdź numer portu, jeśli to 993 doskonale- nie musisz nic więcej robić- masz ustawionego IMAPa,

Jeśli 995 lub 110 skorzystaj z instrukcji konfiguracji i dodaj konto ponownie.


Aplikacja pocztowa iOs (iPhone, iPad):

Przejdź do aplikacji Ustawienia.

Kliknij Poczta, Kontakty, Inne

Wybierz swoje konto pocztowe i sprawdź czy masz tu wpisaną nazwę serwera IMAP czy POP3.

Jeśli IMAP doskonale- nie musisz nic dalej robić, jeśli POP3 sugerujemy skonfigurowanie konta ponownie przy użyciu naszej instrukcji.


Microsoft Outlook:

Wejdź do zakładki Plik, kliknij w Ustawienia kont:

Zaznacz Twoje konto i kliknij Zmień:

Na stronie która się pojawi w części Informacje o serwerze sprawdź Typ konta:

Jeśli tak jak na poniższym przykładzie zobaczysz tam IMAP wszystko jest ok i nie musisz nic zmieniać.

W przypadku gdy będzie tu wpisany POP3 zalecamy ponowne dodanie konta zgodnie z naszymi wskazówkami.


Mozilla Thunderbird

Przejdź do zakładki Narzędzia i wybierz opcję Konfiguracja kont

z listy kont wybierz właściwe i przejdź do zakładki Konfiguracja serwera

Sprawdź typ serwera. Jeśli bedzie tu wpisany IMAP doskonale- nie musisz nic więcej robić.

Jeśli POP3 sugerujemy ponowne dodanie konta zgodnie z naszymi wskazówkami.

Oceń czy byliśmy dla Ciebie pomocni

  • Przepisz kod z obrazka.
    (6 znaków)

  • przepisz kod z obrazka