Zalecamy skorzystanie z konfiguracji poczty przez IMAP.
Na nowym koncie przed skonfigurowaniem konta w programie pocztowym należy włączyć opcję "korzystam z programu pocztowego". Po zalogowaniu się do konta poprzez stronę www, prosimy przejść do ustawień, wybrać ustawienie główne, następnie zakładkę parametry. W części dotyczącej programu pocztowego należy włączyć kanały POP3/IMAP, zaznaczając TAK przy opcji "korzystam z programu pocztowego".
Obydwa protokoły umożliwiają korzystanie z poczty przez programy pocztowe, ale IMAP to rozwiązanie znacznie nowocześniejsze niż protokół POP3.
Przy korzystaniu z POP3 w programie widzisz jedynie wiadomości odebrane, które są ściągane do jednego odbiorczego folderu.
W przypadku połączenia przez IMAP w programie widzisz to samo co na koncie pocztowym:
- zachowany jest podział na foldery
- masz dostęp do wiadomości wysłanych i kopii roboczych
- widzisz która wiadomość została przeczytana, a która nie była jeszcze otwierana (na wszystkich urządzeniach)
- lista folderów i wiadomości jest na bieżąco odświeżana
Dodatkowo przy korzystaniu z poczty na urządzeniach mobilnych w przypadku połączenia przez IMAP pobierane są tylko nagłówki wiadomości - całość wiadomości widzisz dopiero gdy w nią klikniesz. Dzięki temu zmniejsza się znacznie ilość pobieranych danych co ma duże znaczenie w przypadku ograniczeń w limicie transferu danych i pojemności urządzeń.
Jeśli nie wiesz, co masz ustawione w Twoim programie, możesz szybko sprawdzić to w ustawieniach:
Androidowa aplikacja pocztowa (telefon, tablet):
1. Po otworzeniu aplikacji pocztowej przejdź do ustawień klikając w ikonkę w prawym dolnym rogu ekranu i kliknij opcję Ustawienia.
2. Na ekranie, który się pojawi, kliknij w swoje konto na liście.
3. Na liście ustawień przejdź do ustawień serwera poczty przychodzącej.
4. W kolejnym kroku sprawdź numer portu, jeśli to 993 - doskonale- nie musisz nic więcej robić- masz ustawionego IMAP-a,
Jeśli 995 lub 110 - skorzystaj z instrukcji konfiguracji i dodaj konto ponownie.
Aplikacja pocztowa iOs (iPhone, iPad):
1. Przejdź do aplikacji Ustawienia.
2. Kliknij Poczta, Kontakty, Inne
3. Wybierz swoje konto pocztowe i sprawdź, czy masz tu wpisaną nazwę serwera IMAP czy POP3.
4. Jeśli IMAP - doskonale- nie musisz nic dalej robić, jeśli POP3, sugerujemy skonfigurowanie konta ponownie przy użyciu naszej instrukcji.
Microsoft Outlook:
1. Wejdź do zakładki Plik, kliknij w Ustawienia kont.
2. Zaznacz Twoje konto i kliknij Zmień:
3. Na stronie, która się pojawi w części Informacje o serwerze, sprawdź Typ konta:
4. Jeśli zobaczysz IMAP, to wszystko jest ok i nie musisz nic zmieniać.
W przypadku gdy będzie tu wpisany POP3, zalecamy ponowne dodanie konta zgodnie z naszymi wskazówkami.
Mozilla Thunderbird
1. Przejdź do zakładki Narzędzia i wybierz opcję Konfiguracja kont.
2. Z listy kont wybierz właściwe i przejdź do zakładki Konfiguracja serwera.
3. Sprawdź typ serwera. Jeśli będzie wpisany IMAP - doskonale - nie musisz nic więcej robić.
Jeśli POP3 sugerujemy ponowne dodanie konta zgodnie z naszymi wskazówkami.