Asystent głosowy to funkcja w aplikacji Poczta Interia, która umożliwia wykonywanie podstawowych czynności takich jak:
- sprawdzenie nowych maili (czytanie tematów wiadomości)
- odczytywania maili przychodzących
- pisanie nowych wiadomości sterując aplikacją za pomocą głosu
Aby uruchomić Asystenta wybierz w lewym górnym opcję jak na zrzucie,
następnie wybierz Ustawienia
i przesuń suwak po prawej stronie przy Asystencie głosowym.
Pojawi się plansza potwierdzająca zezwolenie na korzystanie z mikrofonu przez aplikację Poczta Interia (w zależności od modelu telefonu może się nieco różnić od tej pokazanej poniżej), na której należy potwierdzić zgodę na używanie mikrofonu. Zalecamy wybranie opcji Podczas korzystania z aplikacji, zamiast Tylko tym razem, ponieważ zgodę wystarczy tu udzielić tylko raz.
W celu rozpoczęcia dialogu z Asystentem należy kliknąć zawsze tę samą ikonę mikrofonu. Ikona znajduje się u góry aplikacji, ale jest widoczna w trzech możliwych wariantach:
1. Na liście wiadomości.
2. W czytanym mailu.
3. W nowo tworzonej wiadomości.
W zależności od tego, w którym miejscu asystent zostanie włączony (na liście, w czytanej wiadomości lub pisanej nowej wiadomości), pojawi się lista komend, które są obsługiwane przez Asystenta. Jeśli wypowiesz słowo sprawdź lub napisz Asystent może sprawdzić nowe wiadomości lub napisać nową.
Jeżeli asystent nie otrzyma komendy lub nie zrozumie jej, po kilku sekundach się wyłączy.
Można również samodzielnie wyłączyć asystenta w trakcie korzystania - w tym celu należy kliknąć w miejsce, gdzie znajdowała się ikona mikrofonu, na czas aktywnego korzystania z asystenta zamienia się w niebieski znak ‘X’ w kółku.
Ważną informacją jest jeszcze to, że asystent nie nasłuchuje cały czas w trakcie korzystania z aplikacji, a jedynie wtedy kiedy zostanie włączony, w każdej chwili można zakończyć jego pracę.