Poczta we własnej domenie

Darmowy adres w domenie @interia.pl lub @poczta.fm jest bardzo atrakcyjnym i popularnym sposobem na prywatny adres e-mail. Ale na pewno wiesz, że firmy częściej stosują własną domenę do adresu e-mail np.: jan.kowalski@firmtax.pl. To może być również świetny sposób na stworzenie oryginalnego adresu e-mail w celach osobistych np.: w formie kontakt@imienazwisko.pl albo imie@nazwisko.pl. Poniżej dowiesz się w jaki sposób bardzo łatwo stworzysz taki właśnie adres e-mail na Poczcie Interii i co ważne, będzie to poczta bez reklam i limitu pojemności. Zaczynajmy!

1. Załóż bezpłatne konto na Poczcie Interii

To bardzo proste i darmowe, więc z pewnością sobie poradzisz bez instrukcji. Wejdź na https://konto.interia.pl/poczta/nowe-konto . W razie wątpliwości zawsze możesz skorzystać z naszego BOK lub informacji dla nowych użytkowników

Uwaga: Jeśli masz już skrzynkę na Interii, chcesz nadal korzystać z dotychczasowego adresu (np. jan.kowalski@interia.pl) a dodatkowo posiadać drugi adres (tzw. alias) we własnej domenie np. jan.kowalski@firmatax.pl pomiń etap rejestracji konta. Zaloguj się do swojego konta Interii i przejdź do punktu 2. Na jednej skrzynce e-mail możesz mieć więcej niż jeden adres, będziesz mógł wysyłać i odbierać maile zarówno ze "starego" jak i z "nowego" adresu. Ale możesz też chcieć posiadać po prostu dwie odrębne skrzynki, aby oddzielić sprawy prywatne od zawodowych. Tak samo jak z dwoma numerami telefonów. Możesz korzystać z nich oddzielnie nosząc przy sobie dwa telefony komórkowe albo korzystać z jednego smartfona posiadającego opcję dual-sim. Wybór należy tylko do Ciebie.


2. Przejdź do ustawień poczty lub wpisz w przeglądarce pakiet.interia.pl

Lub po prostu kliknij tutaj.

Pakiet dla Firm to usługa, w ramach której możesz stworzyć pocztę e-mail we własnej domenie, bez reklam i bez limitu pojemności. Ma również dodatkowe opcje i zalety, ale w tym artykule skupiamy się na poczcie we własnej domenie. Koszt aktywacji usługi to 29 zł brutto na rok i w tej cenie jest już zawarta rejestracja nowej domeny .PL lub dowolnej innej .COM.PL, .COM czy .EU. Nową domenę wybierzesz i zarejestrujesz zaraz po zakupie Pakietu (punkt 3), a cały proces zajmie Ci dosłownie 5 min. Nie musisz mieć żadnego doświadczenia czy wiedzy technicznej, po zakupie wszystko stanie się automatycznie. Jeśli z jakiś powodów zrezygnujesz z rejestracji własnej domeny masz prawo do rezygnacji z płatnego Pakietu w ciągu 14 dni, a więc satysfakcja gwarantowana lub zwrot pieniędzy.

Jeśli masz już własną domenę zarejestrowaną w innym serwisie to nic straconego. Zamów Pakiet i przejdź tutaj, aby dowiedzieć się jak wykorzystać już posiadaną domenę. Wymaga to nieco więcej czasu i wiedzy technicznej, więc mniej zaawansowanym użytkownikom polecamy rejestrację nowej domeny za pośrednictwem Poczty Interii. Niemniej bardziej zaawansowanych użytkowników ucieszy na pewno fakt, że w Pakiecie można utworzyć aż 5 dodatkowych skrzynek dla pracowników w danej domenie. Potrzebujesz jeszcze więcej kont dla firmy? Skontaktuj się z BOK lub napisz na pakiet@firma.interia.pl.

Jeśli dopiero planujesz stworzenie swojej strony www, zakładasz firmę lub zabierasz się za jakieś inne działanie, w którym będzie Ci pomocny własny adres w Internecie zdecydowanie tańszym i lepszym rozwiązaniem będzie rejestracja domeny w Poczcie Interii, niż korzystanie z tak zwanego hostingu. Oczywiście bez problemu w przyszłości wykorzystasz swoją domenę w profesjonalnych usługach, takich jak dostarczają serwisy hostingowe - na przykład Strefa.pl. Będziesz mógł(a) stworzyć stronę www np. w oparciu o WordPress i wyświetlić ją pod swoją domeną. Pamiętaj też, że wybierając Pakiet zawsze będziesz mógł(a) liczyć na naszą fachową pomoc telefoniczną i mailową.


3. Zamów i opłać Pakiet

Samo zamówienie jest bardzo proste, polega tylko na uzupełnieniu formularza z danymi i wygodnej płatności on-line - prościej nawet niż w sklepie internetowym gdzie musisz pomyśleć jeszcze o kurierze. Natychmiast po otrzymaniu potwierdzenia z Twojego banku aktywujemy dodatkowe opcje, nie musisz martwić się "dostawą". Zwróć uwagę, że możesz zdecydować czy usługę kupujesz "na firmę" czy jako osoba prywatna. W razie pytań zawsze możesz skontaktować się z naszym BOK 12 646-28-12.


4. Wybór domeny

Kolejny krok to uruchomienie usługi - najprościej za pomocą przewodnika, który uruchomi się automatycznie. Po ekranie powitalnym przechodzimy do wyszukiwarki wolnych domen.



To najważniejszy moment. Jeśli masz już pomysł na własną domenę to świetnie. Jeśli nie, musisz teraz coś wymyślić. To proste ale pamiętaj, że domena powinna:

  • być krótka, najlepiej jedno- lub dwuwyrazowa
  • dobrze brzmieć - powiedz ją klika razy na głos
  • i dobrze wyglądać - wyobraź sobie ją na swoim samochodzie lub wizytówce
  • musi być prosta do zapamiętania i zapisania - unikaj podwójnych liter lub tzw. zlepków językowych np. qrek (czyt. kurek)
  • najlepiej jeśli będzie kończyć się na .PL

Oczywiście to uniwersalne zasady, które sprawdzają się w 90% ale nie zawsze. Jeśli na przykład zamierzasz prowadzić działalność za granicą, angielsko brzmiąca domena z końcówka .COM będzie lepszym wyborem niż .PL. Ale najważniejsze by domena nawiązywała do Twojej firmy, usług/produktów, organizacji lub branży. Może zwierać również nazwę ulicy, miasta czy regionu jeśli działasz lokalnie. Dodatkowe elementy, które ułatwią znalezienie wolnej domeny to na przykład: cyfry - najczęściej 24, przedrostek "e-", nazwisko właściciela, inicjały i tak dalej.


5. Nowy adres e-mail 

Ostatni etap (tak to już wszystko) to stworzenie adresu e-mail w nowej domenie - czyli dokładnie to co chcieliśmy osiągnąć. Początek nowego adresu może być taki jak dotychczas lub możesz go dowolnie zmienić. Firmy najczęściej stosują adresy zaczynające się od biuro@, kontakt@ lub imie.nazwisko@

 

Po zatwierdzeniu i zakończeniu przewodnika po Pakiecie nowy adres e-mail będzie od razu przygotowany do wysyłania wiadomości. Odebranie pierwszej wiadomości na nowy adres może zająć kilka lub kilkanaście minut ze względu na opóźnienia w systemie rozpoznawania domen (tzw. systemie DNS, niezależnym od Interii). Potem komunikacja będzie już równie szybka i niezawodna co za pomocą adresów e-mail w domenach Interii.

Nowym adresem możesz posługiwać się wszędzie i do wszystkiego. Możesz się nim również zalogować do poczty (hasło pozostaje bez zmian), do aplikacji mobilnej czy ustawić w Outlook'u lub innym programie pocztowym.

 

6. Dodatkowe skrzynki w domenie

Jeśli potrzebujesz więcej adresów we własnej domenie np. dla pracowników, dla znajomych, dla rodziny skorzystaj z linka "Konta pocztowe" w ustawieniach Pakietu.

W ten sposób utworzysz odrębne skrzynki, które będą miały również swoje hasła - musisz przekazać hasło osobom, które będą z nich miały korzystać. W cenie Pakietu możesz utworzyć aż 5 takich skrzynek. Oczywiście też bez reklam i bez limitu pojemności. A jeśli potrzebujesz jeszcze więcej skrzynek skontaktuj się z nami.