Zalecamy skorzystanie z konfiguracji poczty przez IMAP.
Na nowym koncie przed skonfigurowaniem konta w programie pocztowym skontaktuj się z BOK.
Obydwa protokoły umożliwiają korzystanie z poczty przez programy pocztowe, ale IMAP to rozwiązanie znacznie nowocześniejsze niż protokół POP3.
Przy korzystaniu z POP3 w programie widzisz jedynie wiadomości odebrane, które są ściągane do jednego odbiorczego folderu.
W przypadku połączenia przez IMAP w programie widzisz to samo co na koncie pocztowym:
- zachowany jest podział na foldery
- masz dostęp do wiadomości wysłanych i kopii roboczych
- widzisz która wiadomość została przeczytana, a która nie była jeszcze otwierana (na wszystkich urządzeniach)
- lista folderów i wiadomości jest na bieżąco odświeżana
Dodatkowo przy korzystaniu z poczty na urządzeniach mobilnych w przypadku połączenia przez IMAP pobierane są tylko nagłówki wiadomości - całość wiadomości widzisz dopiero gdy w nią klikniesz. Dzięki temu zmniejsza się znacznie ilość pobieranych danych co ma duże znaczenie w przypadku ograniczeń w limicie transferu danych i pojemności urządzeń.
Jeśli nie wiesz co masz ustawione w Twoim programie możesz szybko sprawdzić to w ustawieniach:
Androidowa aplikacja pocztowa (telefon, tablet):
Po otworzeniu aplikacji pocztowej przejdź do ustawień klikając w ikonkę w prawym dolnym rogu ekranu i kliknij opcję Ustawienia:
Na ekranie który się pojawi kliknij w swoje konto na liście:
Na liście ustawień przejdź do ustawień serwera poczty przychodzącej:
następnie sprawdź numer portu, jeśli to 993 doskonale- nie musisz nic więcej robić- masz ustawionego IMAPa,
Jeśli 995 lub 110 skorzystaj z instrukcji konfiguracji i dodaj konto ponownie.
Aplikacja pocztowa iOs (iPhone, iPad):
Przejdź do aplikacji Ustawienia.
Kliknij Poczta, Kontakty, Inne
Wybierz swoje konto pocztowe i sprawdź czy masz tu wpisaną nazwę serwera IMAP czy POP3.
Jeśli IMAP doskonale- nie musisz nic dalej robić, jeśli POP3 sugerujemy skonfigurowanie konta ponownie przy użyciu naszej instrukcji.
Microsoft Outlook:
Wejdź do zakładki Plik, kliknij w Ustawienia kont:
Zaznacz Twoje konto i kliknij Zmień:
Na stronie która się pojawi w części Informacje o serwerze sprawdź Typ konta:
Jeśli tak jak na poniższym przykładzie zobaczysz tam IMAP wszystko jest ok i nie musisz nic zmieniać.
W przypadku gdy będzie tu wpisany POP3 zalecamy ponowne dodanie konta zgodnie z naszymi wskazówkami.
Mozilla Thunderbird
Przejdź do zakładki Narzędzia i wybierz opcję Konfiguracja kont
z listy kont wybierz właściwe i przejdź do zakładki Konfiguracja serwera
Sprawdź typ serwera. Jeśli bedzie tu wpisany IMAP doskonale- nie musisz nic więcej robić.
Jeśli POP3 sugerujemy ponowne dodanie konta zgodnie z naszymi wskazówkami.