Pierwsze kroki na poczcie

Jak wejść na konto

Aby wejść na swoje konto pocztowe (zalogować się) należy:

  • wejść na stronę http://www.poczta.interia.pl
  • w polu E-mail wpisać swój pełny adres e-mail np. nowak@interia.eu, kowalski@poczta.fm lub janek@interia.pl
  • w polu Hasło wpisać hasło do konta pocztowego ustawione w momencie zakładania konta

Jeśli korzystasz z telefonu lub tabletu możesz także skorzystać z bezpłatnej aplikacji pocztowej Nowa Poczta Interia i mieć swoją pocztę zawsze przy sobie:

Pobierz aplikację:



Przeczytaj dlaczego warto skorzystać z naszej bezpłatnej, lekkiej aplikacji


Gdzie mogę zobaczyć wiadomości, które przyszły na moje konto?

Listę wszystkich wiadomości, jakie znajdują się na Twoim koncie zobaczysz od razu po zalogowaniu.
Wiadomości nieprzeczytane są zaznaczone pogrubioną czcionką.


Symbol spinacza przy wiadomości oznacza, że zawiera ona załącznik, dodatkowo załączniki graficzne wyświetlają się na liście wiadomości jako miniaturki- od razu w tym miejscu możesz sprawdzić co zawiera wiadomość.
Czerwony wykrzyknik wskazuje wiadomości oznaczone przez nadawcę jako bardzo ważne (o wysokim priorytecie).

Po prawej stronie ekranu pojawia się podgląd klikniętej wiadomości

Jak wysłać wiadomość?

Aby stworzyć i wysłać nową wiadomość kliknij button Nowa wiadomość w lewym górnym rogu ekranu.

Pojawi się okno nowej wiadomości. W odpowiednie pola wpisz adres odbiorcy, temat i treść wiadomości,
możesz także oznaczyć wiadomość wysokim priorytetem lub dodać domyślny podpis:

Jak dodać załącznik do wiadomości?

Jeśli poza treścią chcesz załączyć do wiadomości również zdjęcia, dokumenty lub inne pliki, kliknij w ikonę spinacza. Pliki możesz dodawać pojedynczo lub kilka na raz.


Po kliknięciu w link pojawi się okno umożliwiające wybór odpowiednich plików z dysku Twojego komputera.
Jeśli pomylisz się i załączysz zły plik, możesz go od razu usunąć.

Jak odpowiedzieć na wiadomość?

Aby odpisać na wiadomość wystarczy kliknąć ikonę odpowiedzi w okienku podglądu:

Jak usunąć wiadomość z konta?

Aby usunąć wiadomość z listy zaznacz ją a następnie kliknij opcję Usuń. Możesz usunąć na raz kilka wiadomości.

Do czego służą foldery na poczcie?

Lista folderów widoczna jest na pasku po lewej stronie 



  • Odebrane - tu standardowo przychodzą wszystkie wiadomości.
  • Rachunki - jeśli klikniesz folder i aktywujesz Rachunki będą tu trafiać faktury do opłacenia (np. za telewizję, prąd, gaz, telefon), które będziesz mógł/mogła opłacić bezpośrednio na koncie pocztowym
  • Oferty - tu przychodzą wiadomości z serwisów zakupów grupowych takich jak m.in. Groupon, MyDeal lub ze sklepów internetowych takich jak m.in. Biedronka, Tesco czy Reserved
  • Społeczności - tu trafią maile z serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Sympatia czy Fotka.pl
  • Wysłane - tu zapisywane są wysłane wiadomości
  • Kopie robocze - tu zapisywane są szkice tworzonych wiadomości - gdy podczas pisania wiadomości zrezygnujesz z jej wysłania
  • Kosz - tutaj trafiają wszystkie usunięte wiadomości. Aby definitywnie usunąć je z konta należy wejść do Kosza i usunąć trwale wybrane wiadomości.
  • Spam - po włączeniu ochrony wszystkie nowe maile uznane przez nasz system za spam będą trafiały do tego folderu. Wskazane jest przeglądanie raz na jakiś czas jego zawartości, w celu sprawdzenia czy jakaś wiadomość nie została błędnie zakwalifikowana jako spam.
  • + - po kliknięciu przycisku możesz dodać własny folder i przenosić do niego wybrane wiadomości, np. folder "praca" lub "prywatne"

Dodatkowo przy każdym dodanym własnym folderze na liście znajdują się 3 kropki, po kliknięciu pojawia się możliwość edycji (zmiany nazwy), usunięcia lub ukrycia foldera):



Jak ukryć awatary?

W celu wyłączenia awatarów na liście wiadomości należy kliknąć w ikonkę znajdującą się nad listą wiadomości

Więcej informacji dotyczących poczty INTERIA znajdziesz w innych artykułach pomocy- skorzystaj z wyszukiwarki aby znaleźć interesujący Cię temat.

Oceń czy byliśmy dla Ciebie pomocni

  • Przepisz kod z obrazka.
    (6 znaków)

  • przepisz kod z obrazka