Czcionka:

line

Kontrast:

line

Jak dodać opcje odzyskiwania hasła do konta w Aplikacji Poczta Interia


Dbanie o bezpieczeństwo konta jest możliwe również bezpośrednio z poziomu telefonu. W aplikacji Nowa Poczta Interia możesz szybko dodać numer telefonu oraz alternatywny adres e-mail. Dane te pozwolą Ci odzyskać dostęp do skrzynki, jeśli kiedykolwiek zapomnisz hasła.

Poniżej znajdziesz instrukcję, jak skonfigurować te opcje w aplikacji oraz jak z nich skorzystać.

Jak dodać numer telefonu

Dodanie numeru telefonu w aplikacji wymaga potwierdzenia go kodem SMS. Jest to niezbędne, aby w przyszłości móc skorzystać z płatnej opcji resetowania hasła przez wiadomość tekstową.

Instrukcja krok po kroku:

1. Otwórz aplikację i kliknij

2. Z listy wybierz opcję Ustawienia.

3. Kliknij w zakładkę Hasło.

4. W sekcji Opcje odzyskiwania hasła znajdź pole Telefon i kliknij przycisk Zmień.

5. Ze względów bezpieczeństwa aplikacja poprosi Cię o wpisanie aktualnego hasła do konta.

6. Wpisz swój numer telefonu komórkowego.

7. Na podany numer otrzymasz wiadomość SMS z kodem weryfikacyjnym. Przepisz go w aplikacji, aby zatwierdzić zmianę.

Jak dodać alternatywny adres e-mail

Ustawienie pomocniczego adresu e-mail w aplikacji jest szybkie i nie wymaga dodatkowej weryfikacji kodem w trakcie dodawania.

Instrukcja krok po kroku:

  1. Wejdź w Menu (trzy kreski) -> Ustawienia.
  2. Wybierz zakładkę Hasło.
  3. W sekcji Opcje odzyskiwania hasła przy pozycji Alternatywny e-mail kliknij Zmień.
  4. Potwierdź swoją tożsamość wpisując aktualne hasło do konta.
  5. Wpisz adres e-mail, który chcesz ustawić jako pomocniczy.
  6. Zatwierdź operację - adres zostanie od razu przypisany do Twojego konta.


Jak działa odzyskiwanie hasła po dodaniu tych opcji

Gdy uzupełnisz powyższe dane w aplikacji, w razie utraty hasła będziesz mógł skorzystać ze strony odzyskiwania dostępu (np. w przeglądarce w telefonie). Procedura różni się w zależności od wybranej metody.

Weryfikacja SMS

Jest to najszybsza metoda, wymagająca jednak uiszczenia opłaty operatora.

  1. Wejdź na stronę odzyskiwania i wpisz adres e-mail, do którego chcesz zresetować hasło.
  2. Przepisz kod zabezpieczający z obrazka (CAPTCHA).
  3. Wybierz SMS jako sposób odzyskania dostępu (opcja ta będzie dostępna tylko, jeśli wcześniej dodano numer telefonu).
  4. System wyświetli informację, na jaki numer telefonu zostanie wysłana wiadomość (zobaczysz tylko końcówkę numeru).
  5. Wybierz metodę płatności. Do wyboru masz: BLIK, PayU (przelew), kartę płatniczą lub "Dolicz do rachunku GSM".
  6. Dokonaj płatności zgodnie z wybraną metodą.
  7. Na Twój numer telefonu otrzymasz SMS z kodem weryfikacyjnym - wpisz go w odpowiednie pole na stronie.
  8. Po zatwierdzeniu kodu, na Twój telefon przyjdzie drugi SMS z hasłem tymczasowym.
  9. Zaloguj się hasłem tymczasowym.  
  10. Zmień hasło na własne (bieżące hasło to hasło otrzymane w wiadomości sms).

Koszt: Całkowity koszt usługi (wysłanie SMS-a z nowym hasłem) wynosi 11,07 zł brutto.

Alternatywny adres e-mail

Ta metoda jest bezpłatna i wymaga dostępu do drugiej skrzynki pocztowej.

  1. Wejdź na stronę odzyskiwania i wpisz adres e-mail, do którego chcesz zresetować hasło.
  2. Przepisz kod zabezpieczający z obrazka (CAPTCHA).
  3. Wybierz Alternatywny adres e-mail jako sposób odzyskania dostępu.
  4. System wyświetli informację, na jaki adres pomocniczy zostanie wysłana wiadomość.
  5. Zaloguj się na swoją alternatywną skrzynkę pocztową.
  6. Otwórz wiadomość od Interii i kliknij w przesłany link do resetu hasła.
  7. Na stronie, która się otworzy, wpisz nowe hasło, powtórz je i kliknij Zapisz.