Dbanie o bezpieczeństwo konta jest możliwe również bezpośrednio z poziomu telefonu. W aplikacji Nowa Poczta Interia możesz szybko dodać numer telefonu oraz alternatywny adres e-mail. Dane te pozwolą Ci odzyskać dostęp do skrzynki, jeśli kiedykolwiek zapomnisz hasła.
Poniżej znajdziesz instrukcję, jak skonfigurować te opcje w aplikacji oraz jak z nich skorzystać.
Dodanie numeru telefonu w aplikacji wymaga potwierdzenia go kodem SMS. Jest to niezbędne, aby w przyszłości móc skorzystać z płatnej opcji resetowania hasła przez wiadomość tekstową.
Instrukcja krok po kroku:
1. Otwórz aplikację i kliknij
2. Z listy wybierz opcję Ustawienia.
3. Kliknij w zakładkę Hasło.
4. W sekcji Opcje odzyskiwania hasła znajdź pole Telefon i kliknij przycisk Zmień.
5. Ze względów bezpieczeństwa aplikacja poprosi Cię o wpisanie aktualnego hasła do konta.
6. Wpisz swój numer telefonu komórkowego.
7. Na podany numer otrzymasz wiadomość SMS z kodem weryfikacyjnym. Przepisz go w aplikacji, aby zatwierdzić zmianę.
Ustawienie pomocniczego adresu e-mail w aplikacji jest szybkie i nie wymaga dodatkowej weryfikacji kodem w trakcie dodawania.
Instrukcja krok po kroku:
- Wejdź w Menu (trzy kreski) -> Ustawienia.
- Wybierz zakładkę Hasło.
- W sekcji Opcje odzyskiwania hasła przy pozycji Alternatywny e-mail kliknij Zmień.
- Potwierdź swoją tożsamość wpisując aktualne hasło do konta.
- Wpisz adres e-mail, który chcesz ustawić jako pomocniczy.
- Zatwierdź operację - adres zostanie od razu przypisany do Twojego konta.
Gdy uzupełnisz powyższe dane w aplikacji, w razie utraty hasła będziesz mógł skorzystać ze strony odzyskiwania dostępu (np. w przeglądarce w telefonie). Procedura różni się w zależności od wybranej metody.
Weryfikacja SMS
Jest to najszybsza metoda, wymagająca jednak uiszczenia opłaty operatora.
- Wejdź na stronę odzyskiwania i wpisz adres e-mail, do którego chcesz zresetować hasło.
- Przepisz kod zabezpieczający z obrazka (CAPTCHA).
- Wybierz SMS jako sposób odzyskania dostępu (opcja ta będzie dostępna tylko, jeśli wcześniej dodano numer telefonu).
- System wyświetli informację, na jaki numer telefonu zostanie wysłana wiadomość (zobaczysz tylko końcówkę numeru).
- Wybierz metodę płatności. Do wyboru masz: BLIK, PayU (przelew), kartę płatniczą lub "Dolicz do rachunku GSM".
- Dokonaj płatności zgodnie z wybraną metodą.
- Na Twój numer telefonu otrzymasz SMS z kodem weryfikacyjnym - wpisz go w odpowiednie pole na stronie.
- Po zatwierdzeniu kodu, na Twój telefon przyjdzie drugi SMS z hasłem tymczasowym.
- Zaloguj się hasłem tymczasowym.
- Zmień hasło na własne (bieżące hasło to hasło otrzymane w wiadomości sms).
Koszt: Całkowity koszt usługi (wysłanie SMS-a z nowym hasłem) wynosi 11,07 zł brutto.
Alternatywny adres e-mail
Ta metoda jest bezpłatna i wymaga dostępu do drugiej skrzynki pocztowej.
- Wejdź na stronę odzyskiwania i wpisz adres e-mail, do którego chcesz zresetować hasło.
- Przepisz kod zabezpieczający z obrazka (CAPTCHA).
- Wybierz Alternatywny adres e-mail jako sposób odzyskania dostępu.
- System wyświetli informację, na jaki adres pomocniczy zostanie wysłana wiadomość.
- Zaloguj się na swoją alternatywną skrzynkę pocztową.
- Otwórz wiadomość od Interii i kliknij w przesłany link do resetu hasła.
- Na stronie, która się otworzy, wpisz nowe hasło, powtórz je i kliknij Zapisz.