Komunikat błędu o treści SPF to w 99% tak zwany Sender Policy Framework (zwane też Sender Permited From).
Występuje w sytuacji, kiedy użytkownik konta (np. w domenie "interia.pl") wysyła wiadomość za pomocą serwera innego niż "interia.pl", a więc nieautoryzowanego przez system.
W tym przypadku należy odznaczyć opcję bezpieczne uwierzytelnianie hasła oraz sprawdzić czy zaznaczona została opcja serwer wymaga uwierzytelniania. Sprawdź dane konfiguracyjne dla Twojego konta.
Błąd jest wynikiem działania programu antywirusowego, który pozmieniał ustawienia w konfiguracji konta.
Skorzystaj z informacji na naszej stronie i sprawdź, czy Twoje konto nadal jest poprawnie skonfigurowane.
Problem wynika z nieprawidłowej konfiguracji programu pocztowego - nie zostało zaznaczone uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (SMTP).
Informacje jak poprawnie skonfigurować program pocztowy znajdziesz tutaj.
Problem występuje w sytuacji, gdy Twój program antywirusowy blokuje wysyłanie poczty z programów pocztowych przy użyciu szyfrowania TLS.
Aby usunąć problem skorzystaj z jednego z rozwiązań:
- wyłącz skanowanie poczty w skanerze antywirusowym sprawdzając wcześniej na stronie producenta programu antywirusowego czy nie umieścił tam wskazówek dotyczących rozwiązania problemów tego typu
- wyłącz szyfrowanie poczty wychodzącej w konfiguracji konta (odznacz opcje 'TLS')
Należy sprawdzić czy adres e-mail, na który wysyłane są wiadomości jest poprawy. Jeśli tak, możliwe są trzy przyczyny:
- skrzynka adresata jest przepełniona,
- serwer adresata jest chwilowo niedostępny,
- konto adresata nie istnieje lub jest zablokowane.
Przyczyną występowania tego typu błędów jest specyficzne działanie oprogramowania ochronnego. W takiej sytuacji zaleca się przekonfigurowanie oprogramowania firewall.
Komunikat o błędzie pojawia się wtedy, gdy program Outlook nie może ustanowić połączenia z serwerem poczty INTERIA.PL.
W pierwszej kolejności dokładnie sprawdź czy konfiguracja programu jest prawidłowa (takie sprawdzenie należy wykonać nawet wtedy, gdy wcześniej poczta działała prawidłowo w programie).
Jeśli nie znajdziesz żadnych nieprawidłowości a błąd nadal będzie występował, świadczy to o tym, że oprogramowanie zabezpieczające (antywirus, firewall) blokuje dostęp do serwera.
W takiej sytuacji sprawdź konfigurację lokalnych zabezpieczeń działających na komputerze i w lokalnej sieci internetowej. Skonfiguruj oprogramowanie zapory (firewall) tak, aby udzielić dostępu do Internetu następującym plikom:
- w przypadku programu MS Outlook: Outlook.exe
W przypadku otrzymania komunikatu: 0x800C0131 podczas wysyłania nowych wiadomości problem może być związany z uszkodzonym plikiem "Elementy wysłane.dbx" lub ze zbyt małą ilością miejsca na dysku.
W takiej sytuacji spróbuj wykasować zbędne wiadomości z folderu "Elementy wysłane".
Błąd 0X800ccc7D
Problem wynika z faktu, że zabezpieczenia lokalne działające na komputerze nakładają się na szyfrowanie Interia.pl. W takiej sytuacji sugerujemy wyłączenie połączenia szyfrowanego w programie pocztowym.